Metoda Montessori. Avantaje si Dezavantaje

Psihoterapie

Mihaela Dumitru

Metoda Montessori este un sistem educațional care se concentrează pe auto-descoperire și auto-educare și care a devenit popular în întreaga lume în ultimele decenii. Desi aceasta poate fi eficientă pentru copiii cu nevoi speciale, este important de reținut că metoda Montessori poate fi mai puțin adecvată pentru copiii normali.

În primul rând, metoda Montessori se bazează pe un mediu de învățare liber, fără o structură sau reguli clar definite. Aceasta poate fi o problemă pentru copiii normali care au nevoie de o structură pentru a-și îmbunătăți abilitățile de concentrare și organizare. Copiii normali au nevoie de reguli clar definite și de direcționare pentru a înțelege ce se așteaptă de la ei și pentru a își dezvolta abilitățile într-un mod adecvat.

În plus, metoda Montessori nu oferă un mediu favorabil interacțiunilor sociale și de lucru în echipă. Copiii normali au nevoie de interacțiuni sociale și de lucru în echipă pentru a-și dezvolta abilitățile sociale și emoționale, precum și pentru a înțelege valoarea colaborării și a parteneriatului.

Efectele negative ale metodei Montessori asupra copiilor normali pot include o lipsește de abilități sociale și emoționale, o concentrare insuficientă și o abilitate scăzută de a lucra în echipă. De asemenea, copiii normali care sunt expuși la metoda Montessori pot avea dificultăți în a se adapta la un mediu educațional mai structurat și mai riguros, precum și la cerințele societății.

Cu toate acestea, metoda Montessori poate fi eficientă pentru copiii cu nevoi speciale care au nevoie de un mediu liber și non-amenințător pentru a-și dezvolta abilitățile. Totuși, pentru copiii normali, este important să se acorde o atenție deosebită acestor nevoi și să se aleaga un sistem educațional care să ofere o structură adecvată, interacțiuni sociale și lucru în echipă, precum și direcționare și orientare clară.

În concluzie, metoda Montessori poate fi inadecvată pentru copiii normali și poate avea efecte negative asupra dezvoltării lor sociale, emoționale și intelectuale. Este important să se ia în considerare nevoile individuale ale fiecărui copil și să se aleagă un sistem educațional adecvat care să răspundă acestor nevoi. Educația copiilor este esențială pentru formarea lor ca indivizi și pentru pregătirea lor pentru viitor, astfel încât este important să se acorde o atenție deosebită acestui aspect.


Bibliografie

Montessori, M. (1912). The Montessori Method. New York: Frederick A. Stokes Company.

Lillard, A. S. (1998). Montessori: The Science Behind the Genius. Oxford University Press.

Hirsh-Pasek, K., Golinkoff, R. M., Berk, L. E., & Singer, D. G. (2015). Einstein never used flashcards: How our children really learn—and why they need to play more and memorize less. Rodale.

Hainstock, E. P. (1997). Montessori-based programs for children with special needs. Montessori Life, 9(2), 22-27.

Alfie Kohn. (1991). The Case Against Standardized Testing: Raising the Scores, Ruining the Schools. Portsmouth, NH: Heinemann.

Baumeister, A. A. (2007). Montessori in the Classroom: A Guide for Teachers. Alhambra, CA: Montessori Foundation.

Montessori, M. (1949). To Educate the Human Potential. Amsterdam: Montessori-Pierson Publishing Co.

Bowman, B. T., Donovan, M. S., & Burns, M. S. (Eds.). (2001). Erikson's stages of psychosocial development in children. National Association for the Education of Young Children.

cookies